Läs mer om Salesforce här
Läs mer

En karriär inom IT Management

Många företag genomgår just nu en stor förändring till följd av digitaliseringen där affärsprocesser automatiseras och flyttas till molnet. Enligt Forbes ställs allt högre krav på företag att inkludera såväl automatisering, AI och machine learning i sina strategier för att inte släpa efter i utvecklingen. Två molnbaserade företag som hjälper företag med just detta är ServiceNow och Salesforce.

Både ServiceNow och Salesforce rankas i topp 3 på Forbes lista över världens mest innovativa företag 2018, före bland annat Tesla och Amazon. Just nu har Academy två utbildningar som kan vara intressant för dig som är nyfiken på att jobba med just dessa plattformar – Service Management Academy och Academy for Salesforce.

Om Service Management Academy

ServiceNow är ett system som används internt inom företag för att underlätta medarbetarnas förfrågningar till IT-avdelningen. Forbes motiverar ServiceNows förstaplats på listan över mest innovativa företag med två saker, dels plattformens enkelhet och dels dess flexibilitet. ServiceNows IT-verktyg behöver inte installeras av en IT avdelning utan när systemet sats upp hamnar alla IT-förfrågningar på ett och samma ställe såsom incidenter och buggar. Ett exempel på hur systemet kan underlätta för exempelvis en HR-chef är vid onboarding av ny personal. Här ska ofta många saker ske, som beställning av dator, boka introduktion, inloggning till olika system osv. ServiceNow kan här användas för att automatisera dessa processer så att HR-chefen slipper onödig administration och servicen blir mer effektiv. Plattformen är alltså ett bra alternativ för att effektivisera interna processer.

Under programmet Service Management Academy kommer du få en god inblick i ServiceNows plattform och efter utbildningen får du chans att jobba på ett spännande partnerbolag eller hos en slutkund till ServiceNow där du fortsätter att fördjupa dig. Du kommer även utbildas inom andra områden såsom JavaScript, kommunikation och konsultmässighet. Ute på uppdrag kommer du att bli bryggan mellan IT och verksamheten. ServiceNow går just nu igenom en stor expanderingsfas så dina möjligheter efter utbildningen är många.

Om Academy for Salesfoce

Salesforce är ett CRM-företag (Customer Relationship Management) som hjälper säljorganisationer att vårda sina kundrelationer. Plattformen erbjuder ett stort utbud av tjänster, som försäljning, service och marknadsföring med mera. Salesforce möjliggör för företag att lära känna sina kunder och att verkligen förstå deras behov, med hjälp av exempelvis segmentering och prospektering.

Under utbildningen kommer du få träning i plattformen, i programmeringsspråket APEX samt i möten och workshops. Efter utbildningen kommer du att jobba i olika projekt där du i workshops och möten lär känna din kund och därefter kan hjälpa dem i sina processer. I rollen förväntas du kunna anpassa plattformen efter kundens behov. Det kan handla om att ge rådgivning och rekommendationer på var plattformen kan användas utan några anpassningar alls dvs. out of the box-lösningar, när skräddarsydda lösningar borde tas fram samt om företags processer borde ses över för att utföras mer effektivt.

Så, lockar en karriär där du får jobba med något av världens mest innovativa företag? Tveka inte att söka till programmen Academy for Salesforce och Service Management Academy. Oavsett vilket av programmen du söker kommer du att få en spännande framtid som plattformskonsult med goda möjligheter till en ljus framtid. Läs mer om Service Management Academy här och Academy for Salesforce här.

Mer på temat 

#aktuellt

Johan satt i en liten by i nordöstra Malaysia när han sökte till Academy. Några månader senare befinner han sig 9200 km norrut, nämligen i Kista i Stockholm, där han spenderar dagarna med att knacka kod. Nu i januari kommer han påbörja ett nytt äventyr som programmerare på ÅF. Hur har vägen hit sett ut? Vi träffade Johan för att höra mer.

Läs mer

2018 närmar sig sitt slut och det är med ödmjukhet och stolthet som vi på Academy ser tillbaka på året som gått. Det känns som att det var igår vi stod inför 2018 och med stora planer på nya program vi skulle genomföra och fler länder vi skulle etablera i. Ni ska nu få följa med i en kort återblick om vad som hänt det senaste året och kanske även in i sneek peek på vad 2019 har att vänta.

Läs mer

Intresserad av en karriär inom JavaScript? Alumnen Igor berättar här varför han valde en karriär inom JavaScript efter sin examen som civilekonom från Linköpings universitet.

Läs mer

Sabina gick Academys sommarprogram och jobbar idag som projektingenjör på ett anläggningsprojekt i Södertälje. Projektet heter Mälarprojektet och där ska kanalen breddas och en ny sluss byggas. Vi har träffat henne för att höra mer om hennes resa efter examen.

Läs mer

Vi är väldigt stolta att kunna titulera oss som Årets affärsmodellutmanare på Business Model Summit.

Läs mer