Läs mer om Salesforce här
Läs mer

En karriär inom IT Management

Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office

Många företag genomgår just nu en stor förändring till följd av digitaliseringen där affärsprocesser automatiseras och flyttas till molnet. Enligt Forbes ställs allt högre krav på företag att inkludera såväl automatisering, AI och machine learning i sina strategier för att inte släpa efter i utvecklingen. Två molnbaserade företag som hjälper företag med just detta är ServiceNow och Salesforce.

Både ServiceNow och Salesforce rankas i topp 3 på Forbes lista över världens mest innovativa företag 2018, före bland annat Tesla och Amazon. Just nu har Academy två utbildningar som kan vara intressant för dig som är nyfiken på att jobba med just dessa plattformar – Service Management Academy och Academy for Salesforce.

Om Service Management Academy

ServiceNow är ett system som används internt inom företag för att underlätta medarbetarnas förfrågningar till IT-avdelningen. Forbes motiverar ServiceNows förstaplats på listan över mest innovativa företag med två saker, dels plattformens enkelhet och dels dess flexibilitet. ServiceNows IT-verktyg behöver inte installeras av en IT avdelning utan när systemet sats upp hamnar alla IT-förfrågningar på ett och samma ställe såsom incidenter och buggar. Ett exempel på hur systemet kan underlätta för exempelvis en HR-chef är vid onboarding av ny personal. Här ska ofta många saker ske, som beställning av dator, boka introduktion, inloggning till olika system osv. ServiceNow kan här användas för att automatisera dessa processer så att HR-chefen slipper onödig administration och servicen blir mer effektiv. Plattformen är alltså ett bra alternativ för att effektivisera interna processer.

Under programmet Service Management Academy kommer du få en god inblick i ServiceNows plattform och efter utbildningen får du chans att jobba på ett spännande partnerbolag eller hos en slutkund till ServiceNow där du fortsätter att fördjupa dig. Du kommer även utbildas inom andra områden såsom JavaScript, kommunikation och konsultmässighet. Ute på uppdrag kommer du att bli bryggan mellan IT och verksamheten. ServiceNow går just nu igenom en stor expanderingsfas så dina möjligheter efter utbildningen är många.

Om Academy for Salesfoce

Salesforce är ett CRM-företag (Customer Relationship Management) som hjälper säljorganisationer att vårda sina kundrelationer. Plattformen erbjuder ett stort utbud av tjänster, som försäljning, service och marknadsföring med mera. Salesforce möjliggör för företag att lära känna sina kunder och att verkligen förstå deras behov, med hjälp av exempelvis segmentering och prospektering.

Under utbildningen kommer du få träning i plattformen, i programmeringsspråket APEX samt i möten och workshops. Efter utbildningen kommer du att jobba i olika projekt där du i workshops och möten lär känna din kund och därefter kan hjälpa dem i sina processer. I rollen förväntas du kunna anpassa plattformen efter kundens behov. Det kan handla om att ge rådgivning och rekommendationer på var plattformen kan användas utan några anpassningar alls dvs. out of the box-lösningar, när skräddarsydda lösningar borde tas fram samt om företags processer borde ses över för att utföras mer effektivt.

Så, lockar en karriär där du får jobba med något av världens mest innovativa företag? Tveka inte att söka till programmen Academy for Salesforce och Service Management Academy. Oavsett vilket av programmen du söker kommer du att få en spännande framtid som plattformskonsult med goda möjligheter till en ljus framtid. Läs mer om Service Management Academy här och Academy for Salesforce här.

Mer på temat 

#aktuellt

Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office
2019-11-27
Så blev Miriam Software Engineer och Team Lead

Tidigare i år gick Miriam en intensivutbildning i Java på Academy. Idag jobbar hon som Software Engineer på Swedbank. Det var under Miriams tid på en startup som hon fick upp ögonen för programmering och ville lära sig ännu mer. Hör mer om hennes resa här.

Läs mer
Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office
2019-11-13
Emma: ”Det känns självklart jättebra när man löst ett problem åt en kund”

Emma jobbar som servicetekniker på STANLEY Security. Vi ville träffa henne för att höra mer om vardagen inom säkerhetsbranschen och låta henne slå hål på några vanliga fördomar hon stött på.

Läs mer
Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office
2019-11-11
IT-intresse och kundfokus fick Sebastian att välja en karriär inom Salesforce

Sebastian har en bakgrund som produktchef på ett företag som distribuerar elektroniska säkerhetsprodukter. När han ville jobba mer hands-on med IT i en kundcentrerad organisation, blev Salesforce nästa självklara steg i karriären. Hör mer om hur Sebastian förverkligade detta med intensivutbildningen Academy for Salesforce vintern 2019.

Läs mer
Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office
2019-11-12
Så byter du till en karriär inom automationsbranschen

Efterfrågan på kompetens inom automation och digitalisering växer hos Sveriges industriföretag. Men många företag har utmaningar att hitta denna kompetens. Detta är anledningen till att vi återigen startar programmet inom industriautomation, där du kan bli automationsingenjör på 12 veckor. Nyfiken på detta program? Träffa vår lärare Jouni som berättar mer om varför han sökte sig till industribranschen och om hur det är att undervisa på Academy.

Läs mer
Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office
2019-11-01
Så blev Lina fullstackutvecklare

Vägen till en karriär inom IT måste gå genom en universitetsutbildning. Eller? Hör Linas väg till sitt drömjobb.

Läs mer